söndag 1 juli 2007

METALTOWN !!

åh herre gud !
vilken helge.. tåget ner gick så där.. en jätte jobbig kille satt å snacka mobil hela vägen ner..mmm suck.. men vid gbg kom min gumms å hämta mig. det var ju huuuuur många år sen sist vi sågs.. det kändes som det.. Groggvirke å mat skulle inhandlas. Thjipp tjopp å sen satt vi i josses kök å drack vin och åt sallad till middag.. mmmmm gott.. Vi kom på allt försent att vi ville gå ut på krogen.. Men kl var hur mycket som helst å det skulle ändå sluta med att man åker å vänder på engång. vi sparade pengar istället.. och jag fick äntligen träffa Josses Daniel. Mycket trevlig karl hon har skaffat.. mycket bra gjort gumms..you go girl!

Med några glas vin i kroppen så somna så gott. Dagen där på var fullt rulle på kan jag säga.. vi knaäckte ölen vid 10:30 ... nu var det hårdmusik som gällde å massa massa vin gick i ett.. Nu var det MetalTown !!! HURRA HURRA !!! Josse drog med mig längst fram å röjde som två små 14isar.. ha ha ha ha ibland får man eller hur ? Jag trilla så klart ner å skrubba mina knän rätt bra. En trevlig gbg:are hjälte mig upp. Jag kände inte att jag blödde då men det kan jag säga att jag känner idag.. mina knän e helt skrubbiga.. =(
Jag å josse kom på många bra knep att spara pengar kan jag säga.. kvällen var helt underbar.. fram tills jag tappa bort josse.. ååååååh neeeeej !!! helt borta.. å med 3 liter vin i magen så är det inte alls lätt å leta efter folk. Mitt i allt när jag letar efter josse så träffa jag på en kompis till en annan kompis här i 08. Vilken tur å hitta honom när man är helt ensam i hela världen.
Efter många timmar så hittade jag josse i öltältet. Jag vart så överglad. Tvärr så fick vi se de band vi ville se ensamma.. helt tokigt. Machine head var ju som vanligt helt underbara. Slayer lika så.
Någon som var mindre glad var min kära pojkvän hemmai 08..
" jag har skrubbat upp bena när jag röjde å det är jätte kul häääär !!! - men gumman.. du är aspackad å kl är inte ens 22 på kvällen .. va rädd om dig nu !!!"

- Vi bjuder på hembränt!
-Men gumman vart har du fått tag i det ? Du dricker väll inte något som någon skum har gett er ?
- nej alltså viii bjuder andra på hembränt!
- som ni har fatt tag i från ???
- Ja, vi bjuder andra med hembränt.

kan förstå att min kära sambo är rätt arg på mig.. jag kan lungt säga att jag å gumms var fullast i gbg igår.. inte nådigt å va så där full .. åh fy va jag ångrar mig idag.. vi drack vin som om det var vatten.. fy fan!
Med en pizza i magen så var det dax å åka hem.. Jag kom hem för någon timme sen.. helt slut e jag.. å imorgon ska man tillbaka å slita på jobbet.. ny tag i morgon.


Jag önskar Josse nu en trevlig semester å tack för en kanon helg.. nästa gång så tar vi bara en liter vin...blir nog bäst så !

PUSS

Inga kommentarer: