måndag 28 maj 2007

Helgen har vart underbar



Fredagen var hur härlig som helst. Jag kasta på mig jackan och drog in mot ST:eriksplan där min middag stod och vänta. Sus hade fixat världens godaste middag som vanligt.. Jag fixade vinet som vart pricken över i:et. Många timmar med massa prat och en hel del musik från gamla goda tiden.. Vilka minnen man har till vissa låtar.. =) Vid 23 tiden drog vi till stället där Sus har jobbat en del i köket.. Ett litet mysigt fanky ställe kan man säga.. drinklistan var hur hajpad som helst. Jag drack en " Delad Skorpion" ( Akta dig !!) I ett äkta "James Bond glas".. Sus drink "oväder" var kanske den godaste jag har druckit. Det var chili och ingefära i.. hoppsan hoppsan va gott det var! Jag fick hälsa på Sus kollega. Han var en trevlig prick han :) Efter några timmar så drog vi vidare till skäpparkransen och hälsa på.. jag fick reda på då att jag inte kunde skilnaden på Englands flagga och Usa förra helgen...ha ha ha så illa var det tydligen.. allt för mycket sprit kom i kroppen förra helgen. Jag och sus gav oss rätt tidigt för hon skulle jobba å jag var fortfarande sliten sens förra helgen. På vägen hem så hann man ju med en korv på 08:as bästa krovmoj.. Vi hann till och med se en raggarbil när vi åt nattkorv. Inte illa.


På morgonen så vakna man av att solen sken in i sovrummet.. jag öppna dörren till terassen. Högst upp i ett 7 vångingshus mitt i centrala vasastan.. vilken syn.. ( ska visa älsk lyan så han oxå kanske får lite kärlek till vasatan) vi åt nyttig frulle och gick in mot odenplan. Jag å Sus hitta två linnen å ett par jeans på vägen.. ibland har man sånt flyt när det kommer till kläder. Om man bara hittar något som man gillar mycket å man har råd med det så ska man slå till.

Jag vinka av sus när hon gick till jobbet å jag drog hem till lyan där en trött sambo låg. Men han kom upp på bena. Vi drog in till stan ( igen) för att fixa srf grejjer.. Vi har blivit med tält =) Och jag har blivit med festivalstol.. det ni ! Å en 4liters dunke som man kan vika ihop.. tänk va bra !
Jag och älsk somna rätt gott i lördags. Söndagens kanon väder kunde man ju inte missa.. Vi åt en frukost på bageriet och sen drog vi på badkläder och sola fram tills middagen. En ryggbiff med färskpotatis och gräslök och gräddfil.. KOM IGEN va gott!!! Söndagen var så sjukt bra!
Idag trodde jag att det var ett skämt när kl ringde.. Det var måndag.. =/ suck.. men jag vakna till liv efter ett tag.. Vi hade möte som var rätt givande. Bra det. Nu har jag tagit ledigt för sommarn oxå.. 28,29,30 blir det i år.. spännande.. småland och paddeltripp är bokat.. å kanske till och med en sväng ner till stugan med bara bror.. kan bli hur bra som helts.


Nu till helgen blir det mjölby. Ner till min storebror som fyller år.. ska nu sitta å titta vad jag kan hitta för något kul att köpa till honom. Inga som helst ideér .. Jag ska få åka ner å leka med hästar och hundar.. kan det bli en bättre slappar helg ?


Nu är det dax å kasta in för ikväll.


Helgens bästa: Hitta hemligt solställe (bilden)



Inga kommentarer: