söndag 10 juni 2007

Sweden rock del 1







Å Herre så skönt att va hemma !!



Jag känner mig som 100 år. Min kropp är sliten till max.. å min kropp e helt sönder just nu.



Man har ju vart på 6 dagars röj.. Nu ska ni få höra:






Kl 5:55 så banka det på dörren.. det var Pelle.. Nu var det dax att packa bilen å hämta upp Lasse.. Dax å köra ett race ner mot småland. Bilen var laddad med kanon bra musik å smått å gott.. När det var 3 timmar kvar av färden så knäcktes första ölen. Vi starta en lek i bilen som gick ut på att killarna fick hitta ett namn efter alfabetet ordning på alla öl dom tog.. och det var tvungen att va en kändis (och jag tog killar då så klart) Kan ju säga att första dagen var denna lek hur enkel som helst.






Gänget som vi skulle kampa med var redan nere å hade hållt plats åt oss.. Några öl i näven å ett par sköna groggar så somna vi rätt gott i tältet. Att sova i tält e ju hur mysigt som helst fram tills solen går upp.. Man kunde sova fram tills ca 7 på morgonen.. sen leta man sig ut för att få luft. Vi har ju haft tok tur med vädret... eller NEJ!! Det var tog varmt hela veckan. 30 grader å stekande sol.. å NADA skugga.. tro mig.. folk svimma som flugor. Pimpla öl nonstop. Inte sova så bra å tok röjning på kvällarna. Jag såg hur många som helst som svimma här å där. Folk gick runt å bar på sina avsvimmade kompisar. Jävlar va folk super skallen av sig på festivaler.. helt sjukt. Vi fira Sverigedagen med att få sjuka nationalsången med rockgung. 30 000 personer som står å skrålar å svenskaflaggan stog högt i himlen. Nästan så man fick lite gåshud. Vi var tydligen med på P4 ... De ni !!!



Till min sotra glädje så fanns det vattentoaletter... ( !!!!!!!!!!!) .. ååå fy fan va skönt det var. Det bästa som har hänt på länge i mitt tycke. Bajamaja i all ära men inget slår en spoltoa. Folk hade lite delade meningar om detta.. men jag står ända fast vid detta.






Musiken då ? Jo ni.. jag har fått se så mycket så jag kan bara sitta å le just nu..



Annihlator : Grymt bra i början. Super kul å hitta ett nytt band som man rockar loss med på engång.



The Australian pink floyd show : O j..jisses.. jag tror att hela SRF var där..Hur skönt som helst å sitta å öla till på natten. Jag somna dock i Joelsknä.



Dark Tranquillity: Mycket suddigt.. jag var tydligen där.. (öl öl öl)



Meat Loaf :Detta var ett stor skämt.. Hur dåligt får det bli ?! Han var tvungen att ha snygga tjejer med så att folk skulle stå kvar å lyssna.. LÄGG NER SKITEN!!



Dimmu Borgir : Sånt sjukt bra röj på alla. Sjukt skönt.. satt på joels axlar å gunga med. (Han minns dock inget av det.. )



Heaven & Hell : hade förväntat mig allt förmycket.. Ingen hit alls.. Men kul å se dio sångarn igen.. han e ju för söt..



Kreator: Hmm.. jo det var ju helt okej... tycker dock att dom är bättre på plattan som spelades nonstop i vårt kamp.
UDO : men hallå va skönt gung.. Helt klart 4 öl av fem !



Hardcore Superstar : Ha ha ha hur kul som helst å se Jocke Berg. Jävligt kul! Mycket 14is minnen kan jag säga.. hans syster är ju kär i min soffa.. de ni !



Skidrow : Josse.. du skulle vart där.. Detta var oxå minnen må jag säga.. =) oj oj



Scorpions : var hur mysiga som helst att somna gott till i tältet.. Mmmmm mysigt.



Motörhead : uttjatat.... gott att äta langos till !



Aerosmith : tokbra!!!!!Jag hade inte förväntat mig något men jävlar va bra det var..Så sjukt påkostad var det.. å han körde ju alla dessa låtar man hade väntat på.. mmmm han e fan mej tjat för att va 60 taggare.. gabba gabba :D Jävlar va bra detta var.






Vi hörde ju klockrent från vårt kamp alla band. Man kunde sitta i sin festivalstol å dricka öl å mysa. Kan det bli bättre ?






Måste bara säga att folk gör allt för att få synas i alla fall. Den ena ska va värre än den andra. Mycket drägg.. så fort man gick själv så försökte folk haffa en. Gillar inte sånt. När det var så varmt ute med gassande sol så gick det ju knapt ha några kläder.. folk gick nakna.. Jag gick runt i bikini i alla fall.. å några boxer lyckades jag kasta på mig.. tro mig.. man har fått bränna som kommer räcka fram tills jul.



Däckning då ? : Jo då.. jag däcka dag två.. ha ha ha låg i frossa på en tokvarm filt bakom tältet. Jag ville dö.. Joel däcka dag 5.. han fick inte behålla vattnet ens.. =/ aj aj .. å Lasse däcka dag ett.. ha ha ha ha Pella kan ju detta efter 10års rockande på srf.






Så fort vi kom hem idag så stod man i duschen i en timme.. men man är fan mej ändå inte ren.. helt sjukt.. Det blir en till dusch innan sängen.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh sova säng !!! Fy satan va skönt det ska bli.






Jag måste tyvärr sluta med detta nu.. jag e allt för trött att skriva vidare.. Men jag har mycket kvar att berätta..


















Inga kommentarer: