söndag 12 augusti 2007

Skansen !!




Vi hade världens bästa lördag igår... Den var så klockren.

Jag å Joel drog in till stan vid 14 tiden. Vi hoppa på båten i slussen över till Grönan.

Vädret var så kanon för att göra en utflyckt.. inte för mycket sol å inte för varmt. Helt kanon.

Stockholm e så fint på sommarn. Staden är som bäst då. Vi gick förbi grönan (man blir fortfarande den där lilla flickan när man går förbi grönan) upp till skansen. Med karta å kamera var vi redo för att traska runt bland skansen skönheter. Vi gick först upp till nordiskadjur. Vi fick se allt från Björn till älgar. Spännande. Vi fick ju så klart inte se vargen... jag har nog aldrig sett den på skansen.. jag tror att det är ren bluff att dom har varg där. Joel har fått se den en gång när han var liten.... Bluff säger jag bara!! Var är vargen , var är vargen ???

Med en LITER mjukglass i magen så drog vi in på akvaria eller vad det kallas... titta på massa vidriga ormar. Å hajar. Stora giftiga fiskar.. (spännande) .. krokodaaailer som bara låg å sov. Fanns dock en skylt där det stog att dom kunde hoppa upp å bitas.... hände ingeting !

Sen kom vi fram till spindlar.. jag har inga problem alls för sånt. Men min joel e rädd för dom små liven.. ha haah söto. I slutet av vår promenad där inne så fanns det möjlighet att klappa både orm å spindel.... Ormen hade jag stora problem att klappa... tog emot stort.. å joel hade problem att klappa spindeln.. just när jag skulle sträcka ner min hand å klappa spindeln så råka jag fråga om spindeln kunde bitas.. å han som höll i lådan sa JA.. då vart det inte lika roligt... men jag gjorde det.. Med grymt stolta steg så gick vi vidare för att få i något i våra magar. Vi hitta en krog mitt emot Grönan. Jag tog skagen å en stor planka.. å vi dela på en flaska rosé som satte sig rätt så skönt kan jag säga. Tuija å hennes karl var inne på grönan å hade kört femkamp. Vi skulle gå in å ta en öl men det var allt för mycket folk där. Sommarkrysset var tydligen... typiskt.. Så vi tog båten över till slussen. Å gick en promenad genom gamlastan.. så mysigt.. vi gick till Joels kontor för att fixa små saker.. vi gick sen förbi ankaret. Heeelaaa sveavägen var helt full med jänkarbilar.. det var tydligen bilträff.. fullt med massa jänkare å raggare. Folk fest. vi träffa även Micke å Lisa där. Det var typ kaos på hela sveavägen.. Fan va folk brände gummi kan jag säga.. jisses.. men jag å joel gick vidare för att ta en öl på ankaret.. vi satt å titta på alla bilar som åkte förbi medans grymt bra musik spelades. Kan det bli bättre ?

Efter en flaska rosé , 2 öl och en drink så vart det dax för mig att åka hem kan jag säga.

Ha ha ha ah stackars joel..när vi väl kom hem så har mitt minne försvunnit.... jag vet inte hur jag fick bort sminket.. hur jag kom i sängen... å även sovklädd... jag fattar inte.. jag tippar på att Joel har den hel del att berätta.. ha ha ha stackarn..

Idag blir det kanske visning av en grymt fin lya.. vi får se..





Nu over and out.

Inga kommentarer: