söndag 12 augusti 2007

Tvättregler !

Jag måste bara säga en sak... å jag vet att jag kommer låta som en grinig kärring nu...
Men detta med tvättregler i tvättstugan... HÅLL DOM FÖR FAN!! Har du tvätt tid fram till 10: 00 och du får max torka tvätten fram tills 10:30 så är det JUST dom tiderna som gäller om det är folk som ska tvätta kl 10:00.. jävla puckon till grannar här i huset.. jag gick ner kl 10:00 för att sätta in min tvätt.. då såg jag att det fanns rullande tvätt i maskinen som skulle va klar om 19 minuter.. jag ställde mina grejjer där nere för att visa att jag hade vart där. Om det hade vart mer än 19 minuter så hade jag nog tagit ut kläderna. Men jag gick upp till lyan igen å sen ner efter 19 minuter.. jag satte in min tvätt å då såg jag att paret som hade tiden 7- 10 var där.. jag titta på dom men dom bad inte ens om ursäkt att dom hade gått över till min tid.. jag satte på mina maskiner å gick upp.. när jag väl kom ner igen så såg jag att dom torka sin tvätt änny.. en TIMME in på min tid. I vår stuga står reglerna klart och tydligt att det är MAX 30 MINUTER in på den andras tid.. för att torka tvätten.. jag börja sortera min tvätt.. efter någon minut kom killen ner å börja plocka bort sin tvätt i snigelfart. Å inte nog med det så skulle han börja prata oxå.. fan heller. Jag hängde in min tvätt å gick.. nu hoppas jag verkligen att tvätten blir torr på den tid jag får ha den där i... jävla nötter !

2 kommentarer:

Olivia sa...

Vilka nötter! Jag har flyttat mycket, så jag har stött på ett flertal idioter just i tvättstugan, vilket jag läst är det som startar flest konflikter bland grannar i Sverige. Sånna som plockar ur ens sista tvätt på min egen tvätttid för att själva sno en sista tvätt har gjort mig fly förbannad. Jag vill inte att nån annan ska fingra på min tvätt! Usch! En gång stod en gubbe och vek min tvätt. :( I mammas tvättstuga håller pensionererna ordning på vem som tvättar när och då och vem som tvättar för ofta, funderar ut vem som har vilka kolvnr, så de vet vem de ska säga till när detta sker. Jag kan också tillägga att 80 hushåll delar på den tvättstugan. Haha.
Ni verkar ha haft en underbar semester, synd att du blev krasslig, men du stod på benen snart igen?
Du verkar så glad! Då blir jag glad!
Kram!

Smulan sa...

ha ha ha ha vilket liv detta med tvättstugor.. jisses.. man kan ju skriva en bok om det... nä man får fan inte pilla på någons annan tvätt.. det går bort.. men bära bort kan man göra..
Jag e glad =) kan man lugnt säga.. å du med gumman.. å då blir ju jag glad.